תרופות סבתא לכאבי מחזור


כאבי מחזור (בשפה הרפואית דיסמנוריאה) הוא מצב רפואי המתבטא בכאבים חדים באזור הבטן, האגן בזמן המחזור ולפניו. המחזור הוא תהליך טבעי למטרת התרבות שקורה אצל נשים מגיל 12 עד 50 בקירוב.

המחזור נוצר כאשר בכל חודש רירית הרחם מכינה את עצמה לקליטה של עובר, אם עוברים שבועיים ממועד הביוץ ולא מתרחשת הפרייה, רקמת הרחם מתנקה על מנת להתכונן לביוץ הבא וזהו הדימום הווסתי.

לאחר הביוץ בגוף האישה מתחילים להשתחרר חומרים הנקראים פרוסטגלנדינים אשר גורמים לכיווץ שרירי הרחם כדי לאפשר את זרימת הדם החוצה.

כיווצים אלה (המלווים בתהליך דלקתי) פוגעים באספקת הדם לרחם ולכן נגרם הכאב הפיזי במהלך הווסת או בימים שלפניו/ אחריו. 

לעתים, מופיעים כאבי המחזור גם ללא מחזור, כאבים אלו יכולים להיגרם ממגוון סיבות, השכחה ביותר היא דלקת בדרכי השתן, לעיתים הסיבה יכולה להיות גם בגלל בעיות במערכת הגניקולוגית או במעיים.

במקרה של כאבים אלה מומלץ לפנות לרופא לבדיקה ולטיפול. 

הווסת אמורה להגיע אחת ל 21-35 יום, כאשר מתחילים לספור מהיום שבו התחיל הדימום.

לפי הרפואה הסינית מחזור תקין הוא מחזור של 28 יום בממוצע, עם דימום של חמישה ימים בממוצע, בעל צבע אדום ללא קרישי דם או גושים, ללא כאבי בטן, גב , רגליים או שינויי מצב רוח לפני או אחרי המחזור.

אך לא כך תמיד הדבר ונשים רבות סובלות מתופעות שונות במהלך המחזור.

רמת הכאב בתהליך המחזור משתנה מאישה לאישה ובאופן כללי נערות סובלות יותר מנשים מבוגרות, ונשים לאחר לידה סובלות פחות מבעבר, אך בכל אופן זוהי חוויה לא נעימה, לרוב גם הכדורים הרגילים לא ממש מקלים את הכאב אז חיפשנו ובדקנו תרופות סבתא שיעזרו וירגיעו את הכאבים על מנת להפוך את המחזור לכמה שפחות מורגש.

הישארו איתנו כדי לגלות מה מצאנו.

דרכים לטיפול בכאבי מחזור  

1. שתיית מים 

מומלץ להכניס הרבה מים לגוף בזמן המחזור ואף לאכול מזונות מלאי מים כמו אבטיח מלפפון וחסה. 

 

שווה קריאה =>  אדמומיות בפנים תרופות סבתא

2.פעילות גופנית עדינה

נכון, כנראה שלאף אחת אין חשק לספורט או בכלל לקום מהמיטה בזמן הכאבים אבל פעילות ספורטיבית מעוררת ייצור אנדורפינים, שהם משככי כאבים שהגוף מייצר

בנוסף לכך הליכה רצופה מגבירה את זרימת הדם לבטן, אז הגוף מייצר בשבילנו משכך כאבים וההליכה מעבירה אותו לאזור הבטן ובכך מקלה על הכאב.

גם תרגול יוגה יכול מאוד להקל על הכאב.

 

3.שומר

 השומר משפר את זרימת הדם בשחלות ונותן תחושת הקלה בזמן המחזור.

 

4.נענע

משמשת לריפוי כאבי וסת.

מוסיפים לתה ושותים כוס או שתיים ביום.

יש לרסק כפית של זרעי שומר לאבקה, להוסיף אותה לכוס מים רותחים ולהניח לחמש דקות ,לשתות פושר.

 

5.ג’ינג’ר

ג’ינג’ר מסדיר את המחזור החודשי ומקל על הכאבים במהלכו, אפשר לאכול אותו כתבלין בתבשילים או לשתות תה ג’ינג’ר.

מוסיפים חצי כפית ג’ינג’ר כתוש לכוס מים רותחים ושותים שלושה פעמים ביום. 

 

6.אמבטיה

אמבטיה חמה עם שמנים יכולה לעזור לכאבי המחזור, וגם אם לא לפחות התפנקתן קצת.

מקלחת חמה עובדת גם במידה ואין אמבטיה.

אפשר להחליף את האמבטיה/ מקלחת בכרית חימום על איזור הבטן.

 

7.זרעי פשתן

מומלץ להוסיף לתפריט שתי כפות זרעי פשתן במהלך המחזור, הם מורידים את רמת הפרוסטגלנדינים בגוף ומפחיתים את הכאב

שתי דרכים להוספת של זרעי פשתן לתפריט הן אכילה עם יוגורט או פיזור זרעי פשתן על סלט.

 

8.מיץ ירקות

אולי פחות טעים מהמרק אבל מקל מאוד על הכאבים הנוצרים במהלך המחזור

לוקחים מלפפון, גזר, שורש סלק ופטרוזיליה, חותכים לחתיכות קטנות ומערבבים בבלנדר על מנת להוציא את המיץ, שותים כוס פעם ביום.

 

9.ערק

לא, לא לשתות אותו – שימו מעט ערק על בד או צמר גפן והניחו על האזור הכואב בבטן והוא יוקל לאחר מספר דקות.

 

שווה קריאה =>  הנה קרם להסרת שיער במפשעה שאשכרה עובד

10.חלב

תרופת סבתא אחרת ידועה היא כוס חלב עם חצי כפית קינמון, מערבבים היטב את החלב והקינמון ושותים הכל, גם את משקעי הקינמון בתחתית הכוס.

 

11.תה קמומיל

תה בזמן המחזור מרגיע את הגוף ומקל על הכאב, מומלץ לשתות פושר. 

 

12.ויטמין B

לויטמין B תפקיד חשוב בתהליך חילוף החומרים בגוף, ויטמין B מסייע לכבד לאזן את ההורמונים ובכך ממתן את כאבי המחזור

מקורות מומלצים לויטמין B הם דגים, ביצים, קטניות, אגוזים, ופירות וירקות.

 

13.בננה

בננה עשירה במגנזיום,מגנזיום מרפה את השרירים ומקל על ההתכווצויות המופיעות בזמן המחזור.

 

14.מזונות עשירים בברזל

מאכלים רווי ברזל מקלים על הכאבים הנלווים לווסת, מזונות עשירים בברזל הם קטניות, כבד, ירקות עם עלים כהים, פירות יבשים, עוף ועוד.

 

15.הימנעות מאכילת ג’אנק פוד

אכילת ג’אנק פוד מעודדת תהליכים דלקתיים ומכיון שכאבי הווסת הם תהליך דלקתי אכילת ג’אנק פוד במהלך המחזור גורמת להתעצמות הכאב.

עדיף להפחית כמה שיותר בסוכר, מלח, אלכוהול , שוקולד וקפאין.

 

Recent Content