מה מוריד לחץ דם | דרכים טבעיות להוריד לחץ דם


אני בטח לא צריכה להגיד לכם שלחץ דם גבוה הוא מצב מסוכן שעלול להזיק ללב. אבל האם ידעתם שלחץ דם גבוה משפיע על אחד מכל שלושה אנשים בארה”ב ומיליארד אנשים ברחבי העולם?

אבל יש חדשות טובות. ישנם מספר דברים שאתה יכול לעשות כדי להוריד את לחץ הדם באופן טבעי, גם ללא תרופות.
להלן כמה דרכים טבעיות להילחם בלחץ דם גבוה.

התעמלות יומית

פעילות גופנית היא אחד הדברים הטובים ביותר שאפשר לעשות כדי להוריד לחץ דם גבוה.

פעילות גופנית סדירה עוזרת להפוך את ליבך לחזק ויעיל יותר בשאיבת דם, מה שמוריד את הלחץ בעורקים שלך.

למעשה, 150 דקות של פעילות גופנית מתונה, כמו הליכה, או 75 דקות של פעילות גופנית נמרצת, כמו ריצה, בשבוע יכולות לעזור להוריד את לחץ הדם ולשפר את בריאות הלב.

יתרה מזאת, פעילות גופנית מורידה את לחץ הדם עוד יותר.

שורה תחתונה: הליכה של 30 דקות ביום יכולה לעזור להוריד את לחץ הדם. פעילות גופנית נוספת עוזרת להפחית אותו עוד יותר.

צמצם את צריכת הנתרן שלך

צריכת מלח כיום מאוד גבוהה בכל רחבי העולם. חלק גדול מהמלח מגיע מהמזון המעובד והמוכן.

מסיבה זו, מאמצים רבים לבריאות הציבור מכוונים להורדה והפחתת המלח בתעשיית המזון.

במחקרים רבים, המלח נקשר ללחץ דם גבוה ולאירועי לב, כמו שבץ מוחי.

עם זאת, מחקרים עדכניים יותר מצביעים על כך שהקשר בין נתרן ולחץ דם גבוה פחות ברור.

סיבה אחת לכך עשויה להיות הבדלים גנטיים באופן שבו אנשים מעבדים נתרן. נראה כי כמחצית מהאנשים הלוקים בלחץ דם גבוה ורבע מהאנשים עם רמות תקינות הם בעלי רגישות למלח.

אם כבר יש לך לחץ דם גבוה, כדאי לקצץ את צריכת הנתרן שלך כדי לבדוק אם זה משנה.

שווה קריאה =>  כך תפטרו סופית מהציפורן החודרנית

אז מה עושים? מחליפים את המזון המעובד עם מאכלים טריים ונסו לתבל בתיבול עשבים ותבלינים, ולא מלח.

בשורה התחתונה: מרבית ההנחיות להורדת לחץ הדם ממליצות על צריכת נתרן. עם זאת, המלצה זו עשויה להיות הגיונית ביותר עבור אנשים הרגישים למלח.

צריכת אלכוהול מופחתת

שתיית אלכוהול יכולה להעלות את לחץ הדם. למעשה, אלכוהול קשור ל -16% ממקרי לחץ הדם הגבוה ברחבי העולם.

בעוד שמחקרים מסוימים הציעו כי כמויות נמוכות-בינוניות של אלכוהול עשויות להגן על הלב, יתרונות אלו עשויים להתקזז כתוצאה מהשפעות שליליות.

בארצות הברית, צריכת אלכוהול מתונה מוגדרת כלא יותר ממשקה אחד ביום לנשים ושניים לגברים. אם אתה שותה יותר מזה, שקול להפסיק או להפחית.

מזון עשיר באשלגן

אשלגן הוא מינרל חשוב.

הוא עוזר לגופך להיפטר מנתרן ולהקל על הלחץ על כלי הדם שלך.

תזונה מודרנית הגדילה את צריכת הנתרן של מרבית האנשים תוך ירידה בצריכת האשלגן.

כדי להשיג איזון טוב יותר של אשלגן לנתרן בתזונה שלך, התמקד באכילת פחות מזון מעובד ויותר במאכלים טריים ושלמים.

מזונות עשירים במיוחד באשלגן כוללים:

  • ירקות, בעיקר ירקות עליים, עגבניות, תפוחי אדמה ובטטות
  • פירות, כולל מלונים, בננות, אבוקדו, תפוזים ומשמשים
  • מוצרי חלב, כמו יוגורט
  • טונה וסלמון
  • אגוזים וזרעים
  • קטניות

אכלו יותר שוקולד מריר

להלן עצה שתוכלו באמת לעמוד בה.

בעוד שאכילת שוקולד מסיבית ככל הנראה לא תעזור ללב שלך, כמויות קטנות עשויות אכן לעזור.

הסיבה לכך היא שאבקת שוקולד מריר ואבקת קקאו עשירים בפלבנואידים, תרכובות צמחיות הגורמות להתרחבות כלי הדם.

בסקירת המחקרים נמצא כי הקקאו העשיר בפלבנואידים שיפר מספר סמנים לבריאות הלב בטווח הקצר, כולל הורדת לחץ הדם.

לקבלת ההשפעות החזקות ביותר, השתמש באבקת קקאו לא חומצית, עשירה במיוחד בפלבנואידים וללא תוספת סוכרים.

שווה קריאה =>  אדמומיות בפנים תרופות סבתא

שורה תחתונה: שוקולד מריר ואבקת קקאו מכילים תרכובות צמחיות המסייעות בהרפיית כלי הדם, ומורידים את לחץ הדם.

הפסקת עישון

בין הסיבות הרבות להפסיק לעשן הוא שההרגל הוא גורם סיכון חזק למחלות לב.

כל שאיפה של עשן סיגריות גורמת לעלייה קלה וזמנית בלחץ הדם. כימיקלים בטבק ידועים גם כגורמים נזק לכלי הדם.

באופן מפתיע, מחקרים לא מצאו קשר חותך בין עישון ולחץ דם גבוה. אולי זה מכיוון שמעשנים מפתחים חסינות לאורך זמן.

ובכל זאת, מכיוון שגם עישון וגם לחץ דם גבוה מעלים את הסיכון למחלות לב, הפסקת עישון יכולה לעזור להפוך את הסיכון הזה.

בשורה התחתונה: יש מחקרים סותרים בנושא עישון ולחץ דם גבוה, אך מה שברור הוא ששניהם מעלים את הסיכון למחלות לב.

נסה לעשות מדיטציות ונשימה עמוקה

בעוד ששתי התנהגויות אלה יכולות גם להיות תחת “טכניקות להפחתת מתח”, מדיטציה ונשימה עמוקה ראויות לאזכור ספציפי.

גם מדיטציה וגם נשימה עמוקה נחשבים כמפעילים את מערכת העצבים הפאראסימפתטית. מערכת זו פועלת כאשר הגוף נרגע, מאט את קצב הלב ומוריד את לחץ הדם.

יש לא מעט מחקר בתחום זה, עם מחקרים המראים כי סגנונות מדיטציה שונים נראים כיתרונות להפחתת לחץ הדם.

טכניקות נשימה עמוק יכולות גם להיות יעילות למדי.

במחקר אחד המשתתפים התבקשו לקחת שש נשימות עמוקות במשך 30 שניות או פשוט לשבת בשקט במשך 30 שניות. אלה שנשמו נשימה הורידו את לחץ הדם שלהם יותר מאלו שרק ישבו.

נסה מדיטציה מודרכת או נשימה עמוקה.

בשורה התחתונה: מדיטציה וגם נשימה עמוקה יכולים להפעיל את מערכת העצבים הפאראסימפתטית, המסייעת בהאטת קצב הלב והורדת לחץ הדם.

השתמשו בגלולות מוכחות להפחתת לחץ דם

יש גלולות שיכולות לעזור להמריץ את מערכת כלי הדם והלב בגוף, גלולות שעשויות רק מרכיבים טבעיים, יש חברה אחת שאני ממליצה עליהם וסידרתי הנחה לקוראי פמינין, לחצו כאן כדי להנות מההטבה, מוגבל ל400 הקוראים הראשונים.

 

שווה קריאה =>  רוזציאה טיפול טבעי - האם קיים דבר כזה?

Recent Content