קרדיט תמונה: freepik

דום נשימה בשינה

דום נשימה בשינה הוא מצב הגורם להפסקת נשימה לזמן קצר במהלך השינה. זה יכול להיגרם מכל אחד מהדברים הבאים:

– מומים אנטומיים בגרון או באף

– דום נשימה חסימתי בשינה

– דום נשימה מרכזי בשינה

– היפופניאה

 

באתר שלנו בכתובת http://snoring.org.il תוכלו למצוא מידע נוסף

 

איך זה משפיע עלינו?

דום נשימה בשינה הוא מצב שכיח המשפיע על הנשימה במהלך השינה. זה גורם להפסקת נשימה זמנית. זה יכול לקרות כאשר נתיב הנשימה קורס או השרירים בגרון נרגעים, וחוסמים את דרכי הנשימה.

ישנן סיבות רבות לדום נשימה בשינה, אך לרוב היא נגרמת מחסימה בדרכי הנשימה העליונות המונעת מחמצן להיכנס לריאות. הסיבה השכיחה ביותר היא השמנת יתר.

 

דום נשימה בשינה מתייחס למצב בו לאדם יש הפסקות נשימה או נשימות רדודות בזמן שהוא ישן. הפסקות אלו יכולות להימשך בין מספר שניות לדקות ויכולות לגרום לאדם להתעורר בתחושת עייפות וחוסר רענון.

דום נשימה בשינה הוא לא רק מטרד, זה יכול להיות גם בעיה בריאותית רצינית שצריך לטפל בה במהירות. הטיפול הנפוץ ביותר הוא CPAP, המייצג לחץ חיובי מתמשך בדרכי הנשימה. זה כופה אוויר לתוך הריאות עם מסכה המכסה את האף והפה. אם יש לך דום נשימה בשינה, תזדקק לטיפול זה כל לילה במשך 6 חודשים לפחות לפני שהוא הופך יעיל לטיפול במצבך.

 

יש כמה סיכונים שצריך לדאוג לגביהם

דום נשימה בשינה משפיע על אחד מכל ארבעה אמריקאים ומגביר את הסיכון לשבץ ב-32%.

דום נשימה בשינה היא הפרעת שינה הגורמת להפסקות נשימה במהלך השינה. זה יכול להיגרם מגורמים רבים כמו השמנת יתר, לחץ דם גבוה ונשימה מהאף לפה.

דום נשימה בשינה הוא מצב שכיח שנקשר לסיכון מוגבר למספר מצבים בריאותיים אחרים. זה יכול לגרום לעייפות, ישנוניות בשעות היום ופרודוקטיביות ירודה בעבודה.

הוכח כי שינה לא מספקת מגבירה את הסיכון לעלייה במשקל מה שמגביר את הסיכון לפתח דום נשימה בשינה. הדרך הטובה ביותר להימנע מכך היא לישון לפחות 7 שעות בכל לילה.

דום נשימה בשינה היא הפרעת שינה הכוללת הפסקות נשימה או נשימות רדודות במהלך השינה. זהו מצב שכיח ולעתים קרובות הוא אינו מזוהה. אנשים רבים אינם מודעים לכך שיש להם את המצב עד שהם חווים תסמינים כגון עייפות, כאבי ראש, כאבי ראש בבוקר ונחירות רמות.

חלק זה של המאמר דן בגורמים לדום נשימה בשינה, בתסמיניה וכיצד ניתן לטפל בה. זה גם מספק מידע כיצד למנוע את ההפרעה מלכתחילה על ידי הקפדה על שינה רגועה מספיק בלילה.

 

דום נשימה בשינה היא הפרעת שינה שגורמת לאנשים להפסיק לנשום במהלך השינה שלהם. זה יכול להוביל לבעיות בריאותיות חמורות.

דום נשימה בשינה הוא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אמריקאים, ויכול להיות קשה לסובלים ממנו לקבל את הטיפול שהם צריכים.

חלק מהאנשים מסוגלים לנהל את דום נשימה בשינה עם שינויים באורח החיים, אך אחרים דורשים ניתוח או טיפולים אחרים.

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

נשמח ליצור איתך קשר

מלאי את הטופס ונחזור אלייך בהקדם