team-surgeons-performing-operation-operation-theater_107420-74196

רוצה לעשות מתיחת בטן? כל התשובות כאן

מאת עומר גלעדי אתר miok

עם השנים, השינויים ההורמונאליים, ההריונות והלידות, השינויים במשקל, כוח המשיכה וההשפעות הנוספות על מבנה הגוף שלנו, גברים ונשים – העור באזור הבטן נרפה ומתדלדל ונוצרים עודפי עור בשיפולי הבטן. מי שהשילו לאחרונה משקל רב או מי שסיימו ללדת ונותרו עם אותו מראה פחות שטוח ומחמיא, מתלבטים לעיתים בנושא ההליך האסתטי של מתיחת בטן – שיכול לתקן את מראה הבטן המדולדל ולאפשר את הבטן המתוחה והחלקה של לפני עשור, שניים, שלושה או אפילו יותר.

אספנו את כל השאלות הנפוצות בנוגע למתיחת בטן, כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול על מתיחת בטן – לפניכם.

#1 – מה עושים בניתוח מתיחת בטן?

לא נעים לדמיין, אבל בניתוח מתיחת בטן עור שיפולי הבטן נחתך ומופרד משכבת השרירים והשומן שמתחתיו, מהודק ונמתח, ונתפר בחזרה. בחלק מהמקרים, מבוצע גם מיקום מחדש של הטבור.

#2 – עד כמה ההליך שכיח?

בארצות הברית, בוצעו מעל 200,000 ניתוחי מתיחת בטן במהלך שנת 2019. גם בארץ, ניתוח מתיחת בטן הוא מההליכים האסתטיים הנפוצים.

#3 – האם ניתוח מתיחת בטן אכן מעצב בטן שטוחה, אחרי שנים של בטן רפויה?

התשובה היא כן. ניתוח מתיחת בטן מטפל בדרך כלל בעודפי השומן והעור באזור שיפולי הבטן, מותח ומהדק את העור למראה בטן מוצקה ושטוחה.

#4 – אילו סימנים, חתכים וצלקות נשארים בדרך כלל לאחר ניתוח מתיחת בטן?

כל תהליך מתיחת העור במהלך הניתוח מבוצע דרך חתך באזור קו הביקינו בשיפולי הבטן. הצלקת הנותרת לאחר ההחלמה היא בדרך כלל באורך של עד ארבעה סנטימטרים באזור שיפולי הבטן, אותו אזור בו מבוצע החתך בניתוחים קיסריים. הצלקת מתבהרת ומיטשטשת עם השנים ובחלק מן המקרים היא נעלמת לגמרי. אגב, לאחר ניתוח מתיחת בטן, גם סימני מתיחה בבטן התחתונה ייעלמו.

#5 – האם ניתן לשלב מתיחת בטן עם הליכים אסתטיים נוספים?

מי שמחפשים שינוי דרמאטי יותר מאשר רק הידוק העור בשיפולי הבטן, מוזמנים "לנצל" את ההרדמה לטובת ההליך הנוכחי ולבצע מספר הליכים במקביל. הניתוחים וההליכים שמקובל לשלב עם ניתוח מתיחת בטן הם ניתוחי שאיבת שומן, ניתוחי הגדלה הקטנה או עיצוב של החזה, ואחרים. מומלץ לברר עם הרופא המנתח בנוגע להמלצות לשילוב הליכים נוספים ולתכנן את ההליכים שתעברו בשימת לב. מעבר לעובדה ששילוב הליכים יחסוך בהרדמות, באשפוזים ובזמני החלמה – המחיר הנדרש עבור מספר ניתוחים משולבים הוא משמעותית זול יותר ביחס לתמחור עבור כל הליך בנפרד בדרך כלל.

#6 – מה הסיבוכים ואיך מחלימים מהליך מתיחת בטן?

הליך מתיחת בטן מבוצע בהרדמה מלאה ודורש אשפוז, בדרך כלל ללילה, והחלמה של מספר שבועות עד לחזרה לשיגרה. בדרך כלל ניתן לחזור לעבודה בתוך שבועיים ולשגרת הפעילות הגופנית בתוך כארבעה שבועות. הסיבוכים מההליך הם נדירים וכוללים זיהום, סיבוכי הרדמה או דימום מקומי. סיבוך נוסף הוא תוצאה לא אופטימאלית או לא סימטרית של הניתוח. ניתן להפחית את הסיכון לסיבוך זה על ידי בחירת מנתח מנוסה וותיק. במקרה של תוצאה לא אופטימאלית, ייתכן שיהיה צורך בניתוח חוזר.

#7 – כמה עולה ניתוח מתיחת בטן ואיפה כדאי לבצע אותו?

ניתוח מתיחת בטן הוא ניתוח אסתטי המבוצע ללא התוויה רפואית. על כן, במרבית המקרים ההליך אינו ממומן מטעם שירותי השב"ן של קופות החולים אולם הביטוחים הפרטיים כן מציעים מימון חלקי או מלא של הליכים אסתטיים ואלקטיביים, בחלק מהמקרים (שווה לבדוק).

העלות המלאה של ניתוח מתיחת בטן נעה בין 13,000 ל – 25,000 ₪ כאשר התמחור מושפע לא רק ממחיר ההליך אלא גם מהרכב ההליך, שילוב של הליכים נוספים, הפרוצדורה (אופן ביצוע ההליך) שנבחרה, ועוד. מומלץ לבחור מסגרת רפואית מצויינת המציעה ליווי לפני ואחרי ההליך, ניסיון ושפע של לקוחות עבר מרוצים וסקירות אובייקטיביות חיוביות על ההליך.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נשמח ליצור איתך קשר
מלאי את הטופס ונחזור אלייך בהקדם