קרדיט תמונה: freepik

מתי מקבלים זכויות לטיפול בפיזיותרפיה

ישנם מספר גורמים הקובעים מתי טיפול פיזיותרפיה מכוסה במסגרת ביטוח הבריאות.
המטופל הוא הגורם הראשון. אם הם מכוסים על ידי הממשלה, אז הם צריכים לספק הוכחה לכרטיס ביטוח בריאות תקף. אם הם לא, אז הפיזיותרפיסט צריך לספק הוכחה למעמדם המקצועי ולהכשרתם.
באתר המרכז לטיפולי פיזיותרפיה תגלה שאם יש לך מצב ארוך טווח או מוגבלות, ייתכן שהטיפול הפיזיותרפי שלך יהיה מכוסה על ידי ביטוח הבריאות שלך למשך שנתיים לאחר תאריך האבחון. לאחר תקופה זו, זה תלוי בך למצוא דרך אחרת לקבל את הטיפול שלך.

מתי מקבלים זכויות לטיפול פיזיותרפיה?

התשובה אינה פשוטה כפי שהיא עשויה להיראות. ישנם שלושה סוגים שונים של זכויות שיכולות להיות לך: א) הזכות להשתמש בטיפול עבור עצמך, ב) הזכות להשתמש בטיפול עבור בני משפחתך, ו-ג) הזכות להשתמש בטיפול עבור מישהו אחר .
לדוגמה, אם אתה מטופל ואתה זקוק לטיפולי פיזיותרפיה לכאבי הגב שלך, אז תהיה לך זכות להשתמש בהם בעצמך. אם אתה מעסיק ורוצה להעניק טיפולי פיזיותרפיה לעובדים שלך שנפגעו בעבודה, אז תהיה לך זכות לעשות זאת בשמם.

יש הרבה שאלות שעולות בכל הנוגע לזכויות המטופלים והטיפול הפיזיותרפי שלהם. מתי מקבלים זכויות לטיפול פיזיותרפיה? מה קורה אם יש לך פציעה או מחלה שאינה מסכנת חיים?
בבריטניה, למטופלים יש זכות לקבל טיפול פיזיו עבור כל מחלה או פציעה. טיפולי פיזיותרפיה ניתנים ב-NHS וזה תלוי במטופל להחליט איזה סוג טיפול הוא רוצה.
למטופל יש זכות לבחור איזה סוג של פיזיותרפיה הוא רוצה, בין אם זה טיפול ידני, פעילות גופנית, אלקטרותרפיה או טיפול בחום. ההחלטה היא בסופו של דבר שלהם, אבל כדי שהם יקבלו את הטיפול הרצוי, הם צריכים אישור מהרופא שלהם תחילה ולאחר מכן מה-NHS לפני קבלת טיפול פיזי.

פיזיותרפיה היא טיפול שמטרתו לסייע לאנשים הסובלים מבעיות פיזיות או נפשיות. זה יכול לשמש לטיפול בפציעות, שיקום ומחלות כרוניות.
הזכות לטיפול בפיזיותרפיה נקבעת בחוק בכל מדינה וקובעת כי יש לקבל מרשם רופא לפני שתוכלו לקבל פיזיותרפיה.

חשוב להבין שאין לך באופן אוטומטי זכויות לטיפול פיזיותרפי עד שהפיזיותרפיסט נתן לך אותו.

ברוב המקרים תינתן לך זכויות לטיפול פיזיותרפיה לאחר אשפוזך בבית החולים. הסיבה לכך היא שהחוק קובע כי יש לאפשר לחולים להשתמש בכספם עבור כל טיפול רפואי.

החוק קובע כי יש לך זכות לטיפול פיזיותרפיה אם:

– אובחנת עם מצב פיזי או נפשי ורשם לך טיפול על ידי רופא המשפחה או איש מקצוע אחר בתחום הבריאות.
– אתה מתחת לגיל 18 ודורש הערכה, אבחון, טיפול או טיפול עבור פציעה או מחלה.
– הינך מושבת עקב מחלה, פציעה, לידה, הריון או ניתוח וזקוקה לטיפול בעצמך או בתינוק/ילד/תינוק שלך.

פיזיותרפיה היא טיפול שיכול לעזור לאנשים להתאושש מפציעה, מחלה או מחלה. הוא מבוצע על ידי פיזיותרפיסטים בעלי הכשרה מקיפה במדעי השיקום.
כאשר אתה מקבל זכויות לטיפול פיזיותרפיה:
– יש להצטייד בטופס הסכמה חתום מהרופא או המטפל שבו כתוב שאתה מתאים לפיזיותרפיה ואיזה סוג טיפול תקבל.
– עליך להיות מסוגל לספק הוכחה לכיסוי ביטוחי עבור הטיפול.

 

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

נשמח ליצור איתך קשר

מלאי את הטופס ונחזור אלייך בהקדם