קרדיט תמונה: freepik

כל השאלות לפני ניתוח קטרקט

ניתוח קטרקט הוא ניתוח קצר ופשוט יחסית, כזה שמבצעים אותו לא מעט אנשים כל שנה. אך למרות שהניתוח נחשב לניתוח פשוט, הוא עדיין מביא איתו חששות שונים. עצמם העובדה שהניתוח מתבצע באזור רגיש כמו אזור העין, מביא איתו לא מעט תהיות מצד המטופלים. כל רופא שמבצע את הניתוח אמור לספק למטופלים השונים תשובות לשאלות השונות שמטרידות אותם. כך המטופלים יוכלו להיות רגועים הרבה יותר, ויבצעו את הניתוח מבלי שיהיו להם חששות כאלה ואחרים. את השאלות חובה לשאול לפני הניתוח, וגם את התשובות חובה לקבל לפניו. זוהי הדרך שלכם להבטיח כי תוכלו להתכונן לקראת הניתוח בצורה האפקטיבית ביותר. את השאלות השכיחות ביותר לקראת ניתוח קטרקט שאלנו את ד"ר ירון פינקלמן.

 

האם ניתוח קטרקט כואב?

השאלה השכיחה ביותר קשורה למידת הכאב בניתוח עצמו וגם לאחריו. צריך להגיד בצורה חד משמעית כי הניתוח עצמו לא כואב, והמטופל לא ירגיש דבר. הסיבה לכך היא שהניתוח מתבצע תחת הרדמה חלקית, דבר שיאפשר לרופא המנתח חופש פעולה. אי נוחות קלה עשויה להתעורר בלאחר הניתוח, כאשר האפקטיביות של ההרדמה תפחת. גם כאן לא מדובר על כאב משמעותי, אלא על אי נוחות מסוימת שתוכלו לחיות איתה. ד"ר ירון פינקלמן מספר כי אי הנוחות עוברת לאחר ימים ספורים, והחל מאותו הרגע יהיה אפשר לחזור לשגרה. נדגיש כי ההשפעה של אי הנוחות על התפקוד היומיומי משתנה בין כל מטופל למטופל.

 

כמה זמן נמשך ניתוח קטרקט?

ברוב המקרים המחשבה היא כי ניתוח אמור לקחת זמן רב, לכל הפחות שעה שלמה. אך זה יפתיע אתכם לגלות כי הניתוח עצמו קצר מועד, בסך הכל 10-15 דקות. רוב הזמן שאותו תצטרכו להשקיע יהיה על ההכנות השונות לפני שעושים את הניתוח. כמובן שיהיה עליכם גם להגיע לבדיקות שונות שיאפשרו לרופא לנקוט בשיטה המתאימה. אך הניתוח עצמו לא לוקח זמן רב, ולכן הוא גם מאוד פשוט בהשוואה לניתוחים אחרים. מה שכן יהיה עליכם לקחת בחשבון את תקופת ההחלמה שאמורה לבוא מיד לאחר הניתוח עצמו.

 

האם צריך להישאר בבית לאחר הניתוח?

הימים הראשונים שלאחר הניתוח יהיו הימים המאתגרים ביותר עבורכם. בימים האלה עלולה להיות אי נעימות מסוימת במגע עם אור או כל דבר מסנוור אחר. כמובן שתוכלו לשים משקפי שמש או להישאר בחדר עם אור מכובה. כל פעולה שתנקטו תאפשר לכם להחלים בצורה טובה בהתאם לשאיפות שלכם. מבחינת חופש מוטב לקחת חופש של מספר ימים ממקום העבודה על מנת שתוכלו להחלים. בכל מה שקשור לחזרה לשגרה מלאה זה יכול לקחת עד שבועיים. בכל אופן ד"ר ירון פינקלמן מספר כי לכל מטופל יש את ההכוונות הדרושות עבורו. כל מקרה נשקל לגופו, וכל סיטואציה מביאה איתה התמודדויות שונות.

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

נשמח ליצור איתך קשר

מלאי את הטופס ונחזור אלייך בהקדם