הילד שלכם סובל מרגישות יתר אתם לא לבד

הילד שלכם סובל מרגישות יתר? אתם לא לבד

חוש המישוש, חוש השמיעה, חוש הראייה, חוש הטעם וחוש הריח הם חמשת החושים שאנחנו, בני האדם, נולדים איתם בדרך כלל. כל חוש כולל בתוכו את התחושות שנוצרות כאשר גופנו בא במגע (בין אם מגע פיזי או חשיפה לגלי קול, אור וכד') עם הסביבה דרך הקולטנים אשר קיימים בעצבים של גופנו. המוח שלנו, תפקידו לווסת את החושים הללו על מנת שנוכל להתנהל בעולם בצורה רגילה. פעולה זו של המוח נקראת "ויסות חושי".

 

מה הוא ויסות חושי?

בדרך כלל, בני אדם נולדים עם יכולת לווסת את החושים בצורה טבעית, כך שהמגע עם הסביבה נתפש במוחנו כמשהו רגיל ושגרתי שלפעמים אנחנו אפילו לא מודעים אליו, כמו המגע עם האוויר סביבנו. ישנם אנשים וילדים שיש להם קשיים בוויסות חושי, מה שגורם לגוף להגיב בצורה לא מותאמת לגירויים בסביבה. כאשר זהו המקרה, ההתנהלות השגרתית בעולם נפגעת מדברים כמו אור חזק, מגע הבגדים על הגוף, צלילים מסוימים, מרקמים של אוכל, שתייה, משטחים ובדים ועוד.

 

ויסות חושי אצל ילדים

במקרים של קושי בוויסות חושי אצל ילדים, בדרך כלל תראו אותם מתלוננים למשל שמגע הפתקית של הבגדים שלהם מציק להם, תשימו לב שהם נרתעים ממגע בדברים כמו מים, חול, דשא וכד', תראו גם שמפריעים לילד צלילים מסוימים או שהם מאוד בררנים באוכל שאתם מגישים להם – אלו הם סימנים שהילד עלול לסבול מרגישות יתר. ישנם גם מקרים שההפך הוא הנכון – הילד נהנה מרעש חזק, טעמים חזקים, ישנה חוסר התאמה בין מזג האוויר לתחושת הילד (לדוגמא, חם לו בחורף והוא מתעקש ללבוש בגדים קצרים) ועוד מקרים המעידים על כך שהילד סובל מתת-רגישות. אז מה עושים במקרים כאלה?

 

אבחון וטיפול בקשיים בוויסות חושי

עם הופעת הסימנים שציינו מעלה, יש לפנות לאיש מקצוע. זה יכול להיות רופא, פסיכולוג או מרפאה בעיסוק. איש המקצוע יאבחן את המקרה ויפנה לגורם מטפל, כאשר ההמלצה הכללית היא טיפול על ידי מרפאה בעיסוק מוסמכת. לאחר האבחון, מתחילים בטיפול אצל מרפאה בעיסוק הכולל, בין היתר, הדרכת הורים והסברה אשר יאפשרו להורי הילד להבין שהתנהגותו הקיצונית של הילד במגע עם גירויים היא אינה אשמתו ולא בשליטתו. ההדרכה תאפשר להורים גם להכיל את מצבו של הילד, שסובל גם כך, לתת ולידציה (תוקף) לקשיים שלו ולהדריך את הצוות החינוכי המלווה את הילד, כדי שהתהליך ימשיך גם בגן או בבית הספר. המפגשים הטיפוליים עם הילד כוללים משחקים משותפים בהם הוא ילמד לעבד ולהתמודד עם החושים שלו בצורה יותר נעימה, "נסבלת" ומותאמת סיטואציה, עד שהילד מגיע למצב שהוא יכול להשתתף בפעילויות שלא יכל להשתתף בהן בעבר בגלל הקושי בוויסות חושי.

 

Junior Therapy, מערך השיקום לילדים, מציע טיפולי ריפוי בעיסוק ושלל מקצועות פרא-רפואיים טיפוליים ופועל בפריסה ארצית. Junior Therapy מזמינים אתכם ליצור קשר עם אנשי המקצוע המוסמכים והמנוסים, ולקבל שיחת ייעוץ ללא עלות, על מנת להבין את מצב ילדכם ולהתחיל סדרת טיפולים מותאמת אשר תסייע לילדכם להסתגל לעולם בצורה מיטבית. היכנסו לאתר של Junior Therapy  בכתובת https://junior-therapy.co.il/ או התקשרו עוד היום למספר הטלפון 077-9966220 ותקבלו שירות חם ואדיב עם תשוקה לשפר את איכות חייכם.

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

נשמח ליצור איתך קשר

מלאי את הטופס ונחזור אלייך בהקדם