קרדיט תמונה: freepik

מה ההבדל בין הבהרת שיניים להלבנת שיניים?

המאמר הבא נועד כדי לעשות סדר בכל הקשור בטיפולים אסתטיים בשיניים שלנו. לא מבינים מה ההבדל בין הבהרה והלבנה? מתי אפשר לעשות איזה תהליך ומה הכי חשוב לדעת לפני שבוחרים את סוג הטיפול? המידע בהמשך יעזור לכם לגבש החלטה ולהגיע לרופא מוכנים עם הידע הנדרש.

 

הלבנת שיניים – הבהרת זגוגית השן

הבהרת זגוגית השן הוא תהליך אסתטי שלא כרוך בסיכונים ומתאים לרוב האוכלוסייה. הוא נועד לטפל בהשלכות של המשקאות התוססים או החמים שכולנו שותים והופכים את השיניים שלנו לכהות יותר עם השנים. גם מזונות עם צבעי מאכל מזיקים למראה השיניים שלנו ואפילו מזונות חומציים.
אז לפני שאתם ממהרים לחפש ציפוי חרסינה בירושלים בואו נבין קצת יותר לעומק את הטיפולים הקיימים.

 

ידעתם שטיפול הבהרת שיניים הוא לא וודאי?

ברפואת שיניים אסתטית חומרי ההבהרה משתפרים ומשתנים כל הזמן. זאת בעקבות הפיכת התהליך הזה להיות נפוץ ושכיח מאוד בעולם המערבי ובארה"ב במיוחד. יחד עם זאת חשוב לציין כי רופא השיניים אינו יכול לחזות מה תהיה התוצאה של הטיפול וגם לא להתחייב לדרגת הלובן שתתקבל. כל פציינט מגיב אחרת לכן צריך לבצע צילום עם מפתח צבעים לפני טיפול ואחריו. רופא שיניים בירושלים סיפר לנו כי בדרך כלל מטופלים מגיעים להבהרה של בין דרגה אחת לשלוש דרגות לובן.

 

מה קורה לזגוגית השיניים שלנו עם הזמן והשנים?

החומר שנקרא אמייל הוא הקובע את צבען של השיניים. ככל שהוא שחוק ומוכתם יותר כך אפקט ההלבנה נמוך יותר בגלל שניתן לראות את השתקפות החומר הפנימי של השיניים שנקרא דנטין והוא צהוב מטבעו. הטיפול אפקטיבי לאנשים מגילאי 16-45 בגלל שבגילאים מבוגרים יותר השחיקה של האמייל גבוה מאוד.
עוד נוסיף ונציין כי תהליך הבהרת השיניים הוא בטוח ולא כרוך בסיכונים בזגוגית השן. אין תופעות לוואי ואין חשש להסרה של חומרי השן.

 

אילו הכנות יש לעשות לפני תהליך הבהרת שיניים?

לפני ביצוע התהליך רצוי לבצע בדיקת התאמה עם רופא שיניים, לנקות אבנית ופוליש על מנת להסיר כתמי קפה, יין, ניקוטין וצבעי מאכל אחרים ממזונות שונים. מומלץ לבצע תהליך של הבהרת שיניים ולאחריו תהליך דנטלי על מנת להתאים את צבע השיניים הטבעיות ולא ההפך. חומר ההבהרה תקף רק על השכבה החיצונית שמרכיבה את השיניים שלנו.

 

אילו סוגי הבהרת שיניים קיימים?

הבהרה ביתית – תהליך שמתבצע באמצעות סדי הלבנה בהתאם לשיניים של הפציינט וחומרי הלבנה ביתית בריכוז שבין 10% ל22%. התהליך אורך בין ארבעה לשמונה שבועות בממוצע. הפציינט צריך להניח בתוך הסד את חומר ההבהרה ולאחר מכן להצמיד לשיניו למשך 3 שעות בזמן שמתאים לו. שיש ימים של חומר ויום אחד של מנוחה במשך 8 שבועות מלאים. מומלץ להימנע משתייה של משקאות חמים או קרים שמכילים קפאין או צבע עז כמו: קפה, יין, תה, קולה וכו'.

 

הבהרה במרפאה – הבהרה שנעשית על ידי לייזר (קרינה אולטרה סגולה) ומי חמצן בריכוז של 35%. היא נעשית בפעם אחת על ידי רופא שיניים מוסמך בלבד. הרופא מבצע בידוד של אזור החניכיים בכדי למנוע פציעה או כוויה. לאחר מכן הוא מניח את החומר על השן ומשתמש בלייזר למשך 3 סבבים שאורכים 20 דק.

 

לסיכום

הבהרת השיניים שלכם יכולה לשפר פלאים את הדימוי העצמי שלכם, הבטחון שלכם וכמובן את הרצון לחייך לאנשים ולסביבה. מדהים לראות איזה שינוי בהתנהגות קיים אצל אנשים לאחר הלבנה\ הבהרת שיניים.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נשמח ליצור איתך קשר
מלאי את הטופס ונחזור אלייך בהקדם