קרדיט תמונה: freepik

הצוואר מציק לכם? בואו ללמוד על פיזיותרפיה לצוואר

 

מה הדרכים הקיימות להתמודד עם כאבי צוואר? האם יש הבדל בין כאבי צוואר חוזרים לחד פעמיים? ממה הכאב נובע והאם הוא יעבור? שאלנו פיזותרפיסטים מקצועיים את כל השאלות שאנשים שסובלים מהצוואר שלהם היו שמחים לדעת.

צוואר – עד שהוא לא כואב לא מעריכים אותו

הצוואר שלנו עובד ממש קשה במהלך היום. תחשבו על זה רגע, כמה פעמים ביום אתם מזיזים אותו מצד לצד! אפילו כשאתם סתם שוכבים על הספה מול הטלוויזיה, הצוואר שלכם עובד. בישיבה על הכיסא מול מחשב, גם שם הוא ממשיך לעבוד.
ולא פלא שאתם מסכימים איתנו, מי שסובל מכאבי צוואר יודע טוב מאוד עד כמה כאבים כאלו יכולים לשתק ולשבש את כל התוכניות והשגרה שלכם.

לפני שאתם מתבאסים, הנה חדשות מעולות מחברת אסטריקס פיזיותרפיה: אתם לא חייבים להתמודד עם גזרת הגורל הזו. אפשר ואפילו מומלץ לטפל בהם. פיזיותרפיה יכולה לתת לכם מענה לכאבי צוואר שיפחיתו את הכאבים וישתפרו את איכות החיים שלכם.

 

מבנה הצוואר

עמוד השדרה הצווארי הוא החלק של שבעת החוליות העליונות שמופרדות אחת מהשנייה על ידי דיסק בין חולייתי. לעמוד השדרה הצווארי יש תפקידים חשובים ורבים כמו: תמיכה והנעת הראש על כל מישויו, הגנה על חוט השדרה.
המבנה שלו מאפשר לייצר את התנועה תוך שמירה על יציבות הראש.

למה יש כאבים בצוואר?

כאבים בצוואר בעולם המערבי הם תופעה שכיחה מאוד. הסיבות לכך הן המעבר לאורח חיים שאנחנו מכנים אותו "יושבני". אורך חיים בו אנחנו מבלים את רוב היום שלנו מול המחשב, בנהיגה, מול הטלפון או שכובים על הספה.
אם נוסיף את עליה במתחים הנפשיים והלחץ שמאפיין את החיים המערביים מקבל נוקשות באזור הצוואר שגם מגדילה את הכאב בו.

סיבות נוספות לכאבי צוואר הן: תאונות דרכים, חבלות, כרית לא מתאימה, תנועה לא נכונה ועוד.

ישנם מקרים שבהם כאבי הצוואר קלים וחולפים מעצמם, אך לעיתים הם הופכים למטרד של ממש שדורש טיפול מתאים והכוונה של איש מקצוע. גם כאבי ראש ונימול בזרועות יכולים להיות תוצאה של כאבי צוואר.

 

איך ניתן לטפל בצוואר באמצעות פיזיותרפיה?

אבחון – תחילה, המטפל ירצה לאבחן את הגורמים והסיבות שגורמות לכאב. לאחר מכן הוא יבנה לכם תוכנית טיפול מותאמת למקרה הספציפי שלכם.

טיפול – לפיזיותרפיה יש טכניקות שונות שמטרתן להפחית מהכאב, לחזק את השרירים, לשפר טווחי תנועה ולשחרר רקמות ושרירים באזור המטופל.

הטיפול כולל גם הדרכה על יציבה נכונה וטיפים לגבי פעולות יומיומיות אנחנו מבצעים שיכולים להיות אלו שיוצרים את העומס והכאב מלכתחילה.
מכיוון שלכאבי צוואר יכולים להיות השלכות גם על אזורים אחרים בגוף, במהלך הפיזיותרפיה יתנו לכם מענה גם לאזורים האלו שהם רק השפעה נגררת.

 

תרגישו טוב!

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נשמח ליצור איתך קשר
מלאי את הטופס ונחזור אלייך בהקדם