קרדיט תמונה: freepik

בדיקת מי שפיר

בדיקת מי שפיר היא בדיקת אבחון טרום לידתי לאיתור הפרעות גנטיות או הפרעות כרומוזומליות. זה מבוצע בדרך כלל בשליש השני של ההריון, בין שבוע 15-20 להריון. מי השפיר מכילים תאים שעשויים לספק מידע על בריאות התינוק וניתן לנתח אותם עבור הפרעות גנטיות שונות.

בדיקת מי שפיר היא הליך רפואי המבוצע בנשים בהריון

ההליך הוא לקיחת דגימה של מי השפיר המקיפים את התינוק ברחם, וניתן להשתמש בה כדי לזהות מומים גנטיים. רופא יחדיר מחט דקה דרך דופן הבטן של האם לתוך הרחם שלה ולאחר מכן ישאב כאונקיה אחת של נוזל מסביב לתינוק. לאחר מכן, הנוזל ייבדק עבור מומים כרומוזומליים, כגון תסמונת דאון או תסמונת טרנר, או עבור זיהומים כגון אדמת או ציטומגלווירוס. בדיקת מי שפיר היא הליך שנעשה בשליש השני של ההריון. זה יכול להיעשות בכל עת לאחר 16 שבועות של הריון. מטרת הליך זה היא לקבל דגימה של מי שפיר המקיפים את התינוק ברחם. הוא משמש לבדיקת חריגות גנטיות, זיהומים ובעיות התפתחותיות אחרות. הרופא יעשה חתך בטבור שלך ויחדיר דרכו מחט דקה וארוכה לתוך הרחם שלך. לאחר מכן הם ישאו מעט נוזלים מסביב לתינוק וינתחו אותו לאיתור חריגות או בעיות אחרות. בדיקת מי שפיר היא הליך אבחון טרום לידתי הכולל נטילת דגימה של מי שפיר משק השפיר המקיף את העובר. לאחר מכן הדגימה מנותחת עבור הפרעות עובריות ומחלות גנטיות שונות, כגון תסמונת דאון, עמוד השדרה, מחלת טיי-זקס וסיסטיק פיברוזיס. בדיקת מי שפיר מתבצעת בנשים בהריון בין השבועות ה-15 ל-20 להריון.

בדיקת מי שפיר היא הליך המשמש לאיתור מומים גנטיים בעובר המתפתח

בדיקת מי השפיר מתבצעת לאחר 15 שבועות של הריון. מחט ארוכה מוחדרת דרך דופן הבטן ואל הרחם. מסירים מעט מי שפיר ונבדקים עבור הפרעות כרומוזומליות. כמה סיכונים נפוצים בהליך זה כוללים ניקוב הרחם או הסרה בטעות של יותר מדי נוזלים, מה שעלול להוביל לצירים מוקדמים או משקל לידה נמוך. בדיקת מי השפיר היא הליך רפואי הכולל לקיחת דגימה של מי השפיר המקיפים את העובר ברחם. ההליך מתבצע על ידי החדרת מחט ארוכה ודקה דרך בטן האם ואל הרחם. כמות קטנה של מי שפיר נמשכת מסביב לעובר ולאחר מכן נבדקת למצבים שונים, כולל הפרעות גנטיות. ניתן להשתמש בבדיקת מי שפיר לאבחון מצבים רבים ושונים, כולל תסמונת דאון, סיסטיק פיברוזיס, מחלת טיי-זקס ואנמיה חרמשית. זה גם יכול לשמש כדי לקבוע אם לאישה יש או לא חוסר התאמה Rh עם התינוק שלה במהלך ההריון בדיקת מי שפיר היא בדיקת אבחון טרום לידתי שניתן להשתמש בה לאיתור הפרעות גנטיות ובעיות אחרות בעובר המתפתח. הבדיקה כוללת נטילת דגימת נוזלים משק השפיר המקיף את התינוק. נוזל זה מכיל תאים עובריים, אשר נבדקים לאחר מכן לאיתור חריגות. בשלבים המוקדמים של ההריון, בדיקת מי שפיר היא בדיקה טרום לידתית שניתן לבצע כדי לקבוע אם לתינוק יש הפרעות גנטיות כלשהן. ההליך נעשה על ידי החדרת מחט לבטן האישה ההרה ומשיכת מעט מי שפיר. נוזל זה מכיל תאים מהעובר הניתנים לבדיקת פגמים גנטיים. לפרטים נוספים בקרו באתר: https://www.amniocentesis.co.il/

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נשמח ליצור איתך קשר
מלאי את הטופס ונחזור אלייך בהקדם