קרדיט תמונה: freepik

איך להקל על נקע בקרסול

נקע בקרסול הוא אמנם לא שבר אך הוא כואב לא פחות ויכול לגרום לסבל רב ומתמשך בשל מיקומו. אנו זקוקים לשתי הרגליים שלנו כדי לתפקד בחיי היום יום והשבתת אחת מהן לטובת כאבי הנקע עלולה בהחלט לשבש את אורחות החיים. אם כבר אובחן נקע בקרסול יש לטפל בו בזהירות הנדרשת, וזאת כדי שהרגל תוכל להחלים במהירות. אז מהם הסימנים לכך שמדובר בנקע בקרסול, האם ניתן לאבחן את הנקע וכיצד, ומהי הדרך הטובה ביותר להקל על הכאב והם יש לכך טיפול? כל התשובות לשאלות בהמשך הכתבה. 

מהם הסימנים של נקע בקרסול?

הנקע בקרסול היא אחת הפציעות השכיחות ביותר בתחום האורתופדיה וברוב המקרים הסיבה לנקע תהיה סיבוב הקרסול, בין אם בריצה, בנפילה או בהליכה. מדובר על פגיעה ברצועות האחראיות על ייצוב מפרק הקרסול, ותסמיניו של הנקע תלויים מאוד בחומרתו. התסמינים כוללים נפיחות בקרסול, רגישות למגע מקומי, תחושה של חוסר יציבות או בריחה של הקרסול וכאב בדריכה וגם במנוחה. 

רצוי לגשת לבדיקה אצל הרופא כאשר קיימת נפיחות בקרסול או בכף הרגל, כאשר ניכר שיש סימני שטף דם בכף הרגל, כשיש עיוות של הקרסול או כף הרגל וכאשר קיים קושי לדרוך על הרגל. בדרך כלל הנקע ידורג על פי שלושה מדדים – מתיחה קלה, קרע חלקי של הרצועה או של הרצועות המעורבות וקרע מלא של הרצועה או של הרצועות. 

כיצד נקל על נקע בקרסול?

כאשר מתרחש נקע בקרסול רצוי שלא לדרוך על הרגל ולהניח קרח על המקום או קומפרסים קרים אם ניתן. אם הכאב עוצמתי ניתן להיעזר במשככי כאבים ורצוי לגשת לטיפול רפואי מידי כדי לבחון את מצב הרגל ולשלול את שבירתה. ברגע שהקרסול מאובחנת עם נקע יש להרבות המנוחה, לשנות את דפוס הפעילות היום יומי ואף להיעזר בקביים בעת הצורך. יש לחשוב את הרגל, להניח עליה קומפרסים קרים ולהשתדל להיות במנוחה כאשר הרגל מורמת. במקרים מסוימים, במיוחד כאשר מדובר על נקע בדרגה החמורה, יש להשתמש על פי המלצת הרופא בקיבוע של הקרסול כדי להקל על הכאב וכדי לזרז החלמה. 

מהו הטיפול בנקע בקרסול? 

זמן ההחלמה של נקע בקרסול אורך בין כמה ימים למספר שבועות, בהתאם לדרגת הנקע ובהתאם לשיקום והמנוחה שהקרסול תקבל. ניתן לראות איך טיפול בפציעות ספורט הכולל פיזיותרפיה מסייע רבות לשיקום הפגיעה, ולכן הוא מומלץ ביותר עבור כל מי שסובל מנקע קשה. 

ברוב המקרים לא יהיה צורך בניתוח, וטיפול שמרני הכולל מנוחה ופיזיותרפיה יספיקו, אך בחלק קטן מהמקרים יש גם צורך בהתערבות ניתוחית. כאשר התסמינים ממשיכים זמן רב והכאב אינו חולף יש להתייעץ עם רופא ו/או אורטופד כדי לבחון האם מדובר בפגיעה משמעותית יותר מנקע. בדרך כלל החזרה לשגרה תהיה הדרגתית וזאת בהתאם לשיפור במצב הרגל ובעוצמות הכאב, כמובן שתרגול וחיזוק הקרסול מסייעים רבות להחלמה ולכן הם מומלצים כל כך, אך רק בליווי של אנשי המקצוע המתמחים בכך. בסיום הטיפול ניתן לחזור לשגרה מלאה, ובדרך כלל לא יהיו סיבוכים מהנקע, אם כי במקרים מסוימים יכולה להיות בעיית יציבות של הקרסול, ואם ישנה כזו – מומלץ לפנות לבירור רפואי מעמיק. 

**המידע הינו כללי ואינו מחליף ייעוץ רפואי.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נשמח ליצור איתך קשר
מלאי את הטופס ונחזור אלייך בהקדם